Serviceerklæring

Her informerer vi om innhold og kvalitet på våre tjenester. Med denne serviceerklæringen vil vi informere om de viktigeste tjenestene våre og vise hvilken service du som bruker kan forvente av oss.
Sametingets ansatte står bak denne serviceerklæringen, og vi arbeider systematisk for å bygge opp gode tjenester til våre brukere. Vi ønsker du skal oppleve en god personlig service i din kontakt med Sametinget. Vi håper at serviceerklæringen oppleves som nyttig for deg. Dersom du har synspunkter eller forslag til forbedringer av servicen vår, vil vi gjerne at du kontakter oss. Det er dine erfaringer som bruker som er vår viktigste kilde til hvordan vi skal forbedre vår service.

Hva kan du forvente av Sametinget?
Du kan forvente at:
• vårt personale til enhver tid opptrer vennlig og høflig.
• vi er tilgjengelige og følger opp henvendelser fra deg.
• vi tilbyr våre tjenester på det språk du benytter – samisk eller norsk.
• vi gir veiledning og hjelp når du har spørsmål.
• når du ringer, skal du få svar umiddelbart eller bli henvist til rette instans.
• når vi må undersøke en sak nærmere, gjør vi avtale med deg om når og hvordan du skal få svar.