Hei jeg er en gutt på 19 {år. jeg}¥{pron,x|år. Jeg} har aldri likt skole noe særlig, faren min døde da jeg var ung og det tror jeg fikk meg til å bli forandret på en måte, jeg vet ikke helt {hvordan. når}¥{conj,x|hvordan. Når} jeg gikk i tiende klasse {inså}${v,doubc|innså} jeg at jeg hele livet {hadde tror}£{v,gf,pfct,sg1prs,tense|hadde trodd} jeg skulle dø eller komme i fengsel i rundt {{15-17års}${noun,hyph|15-17-års} alderen}¥{noun,cmp|15-17-årsalderen}. Det lå på en måte i {underbevistheten}${noun,doubc|underbevisstheten} min, og jeg ble skremt av tanken på at jeg hadde tenkt at {live mitt}£{noun,subj,x,x,agr|livet mitt} skulle ende snart mens jeg gikk på {barne/ungdoms skolen}¥{noun,cmp|barne-/ungdomsskolen}. Jeg tror det er en ting jeg sa til meg selv da faren min døde. Når jeg var ferdig med ungdomsskolen {viste}€{visste} jeg ikke i det {heletatt}${hele tatt} hva jeg ville {bli. jeg}¥{prop,x|bli. Jeg} hadde {engentlig}${adv,typo|egentlig} aldri tenkt på {at jeg skulle noen gang jobbe}¥{adv,wo|at jeg noen gang skulle jobbe}.. det er {vanskerlig}${adj,nosilent|vanskelig} å forklare men på en eller annen måte mens jeg {satt å tenkte}¥{conj,x|satt og tenkte} på å bli skuespiller eller rørlegger, så inni meg tenkte jeg aldri at det kom til å {skje. jeg}¥{pron,cap|skje. Jeg} droppa ut av {videregåendeskole}${noun,split|videregående skole}, det var {kjederlig}${adj,nosilent|kjedelig}, jeg likte det ikke noe {serlig}${adj,typo|særlig}, men det var ikke {serlig}${adj,typo|særlig} {vanskerlig}${adj,nosilent|vanskelig}. {. jeg}¥{pron,cap|. Jeg} er en lat fyr, jeg gidder nesten aldri å gjøre noe {mer en det}¥{conj,w|mer enn det} som trengs når det kommer til skole, {og alike vell}¥{adv,mix|og allikevel} klarte jeg å få bra karakterer før jeg droppa {ut. nå}¥{adv,cap|ut. Nå} vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg må skaffe meg jobb eller {utdannelse. det}¥{pron,cap|utdannelse. Det} {inser}${v,doubc|innser} jeg. Jeg er ikke en deppa fyr, jeg føler meg glad, men jeg sitter fast i mellom det å slappe av og leve livet, og {å ta tak i livet å begynne}¥{conj,w|å ta tak i livet og begynne} å gjøre noe {voksent. jeg}¥{pron,cap|voksent. Jeg} er sikker på at jeg hadde klart å gjøre nesten hva som helst, men {skoledagene er så {vanskerlig}${adj,nosilent|vanskelig}}£{adj,spred,x,x,agr|skoledagene er så vanskelige} å komme igjennom, steget i mellom nå og dit er så {hardt får meg}¥{prep,w|hardt for meg} føles det {som, Er}¥{v,min|som, er} jeg bare lat og jeg må bokse meg selv i hue for å være sånn en idiot som droppa ut, eller er det noe dypere i meg som drar meg {ned? burde}¥{v,cap|ned? Burde} jeg snakke med en psykolog {får å løse}¥{conj,w|for å løse} dype ting, eller med en {proffesionel}${adj,mix|profesjonell} utskjeller som kan piske meg {igang ? tokk}¥{v,mix|igang? Tok} med så mye jeg kom på {akkuratt}${adv,onec|akkurat} nå, jeg er med {venna}${noun,w|vennene} mine mye også da, er ikke {A-sosial}${adj,mix|asosial} . {Morra}${noun,onec|Mora} mi sier {altid}${adv,doubc|alltid} at jeg må begynne med ting, men jeg drøyer det ut veldig mye. Håper du kan {komme met}¥{prep,w|komme med} {ett eller annet}£{art,w|et eller annet} svar på dette, jeg klarer ikke grave i det så mye, trenger litt hjelp fra en som er {utenifra}${prep,comp0|utenfra}.