Fagstoff
Komposisjovne
Tjaelije soptsesem tseegkie. Soptsese aalkoem, åejvie-boelhkem jïh galhkuvem åtna. Mij akt heannede jïh tjaelije almetjh mijjese åehpiedahta. Tjaelije byjresem buerkeste jïh kaanne dialååge-hammojne tjaala. Gaajhkh daah leah komposisjovne guktie soptsesem soptsesti.
Guktie tjaalegem tseegkeme
Komposisjovne lea guktie tjaalege lea ektesne bïejeme jallh tseegkeme. Gosse mijjieh epihken tjaalegen komposisjovnem goerehtibie, dellie mijjieh jiehtebe maam akt dan bïjre guktie tjaelije heannadimmiem tseegkie. Dan nuelesne naan gyhtjelassh mah viehkine åtnah gosse sïjhth komposisjovnem goerehtidh:
- Guktie tjaalege aalka?
- Maam tjaelije referaatine soptseste?
- Maam tjaelije scenigujmie soptseste?
- Gååvnese maam akt tjaalegisnie mij åvtese tjuvtjiedidh?
- Gååvnese maam akt mij tjaalegisnie bååstide tjuvtjiedidh?
- Guktie tjaalegen galhkuve?
Kontekst
Kompetansemål
- Læreplan i samisk som førstespråk
- lese et representativt utvalg samtidstekster, skjønnlitteratur og sakprosa, og reflektere over innhold, form og formål
- tilpasse språk og uttrykksmåter til ulike skrivesituasjoner i skole, samfunn og arbeidsliv
- skrive tekster med tema og fagterminologi tilpasset eget utdanningsprogram etter mønster fra ulike eksempeltekster
- lese utvalgte tekster fra perioden etter 1995, sette dem inn i en kulturhistorisk sammenheng og reflektere over språk og innhold
- gjøre rede for et bredt register av språklige virkemidler og forklare hvilken funksjon de har
Inngår i
- Sørsamisk som førstespråk (Fag)