Ruvtah
Aktene guvvie-raajrosne ruvtah maehtieh ovmessie hammoeh utnedh. Gamtoe-hammoe (gællan hammoe) uvtemes åtnasåvva gosse edtja jïjnjem vuesiehtidh ruvtine. Daate hammoe sjeahta gosse edtja eatnemem, byjresh jïh stuerebh almetje-veahkah vuesiehtidh. Jalloe-hammoe (tjåadtjoen hammoe) ij dan jïjnjem guvvesne utnieh. Maaje ajve akte jallh naan gille almetjh.
Jeatjah hammoeh
Jeatjah hammoeh åtnasuvvieh gosse sæjhta sisvegem veaksahkåbpoe darjodh, naemhtie guktie lea dorjeme biehkesne seerijistie Batman. Ruvta-hammoe jïjtjemse dahkose sjïehtede.
Daesnie golme guvvieh ruvtesne mah vuesiehtieh gie akt gahtja jïh akte beerkeme-aksjovne elmesne. Guvvieh edtjieh tjïelkelaakan vuesiehtidh gaajhke spaajhte jïh våålese deavan vööste heannede.
Dovne doh vealoeh linjah mah guvviem juekieh, jïh mennie haeresne guvvieh lohkesuvvieh - guvvieh lohkesuvvieh bijjielistie jïh våålese - lohkijem viehkiehtieh gahtjemem dååjredh.Jienebh ruvtah sinsitnien nelnie
Ruvtah eah daarpesjh sinsitnien baalte tjåadtjodh. Muvhten aejkien vaajese soptsesåvva viehkine ruvtijste mah leah jeatjah guvviej bijjelen.
Stuhtjesne Miracleman guvviedæjja stoerre guvvine aalka aktede jeetnjeste mij Miracleman‘en uvte tjåådtje. Dan mænngan guvviedæjja tjelmide beaja Miracleman‘ese. Dïhte jïjtse ruvtah åådtje, jïh ruvtaj stoeredahke læssene dramatihken mietie.
Låtnoehtimmie hammoen jïh stoeredahken gaskem
Aktene seerijisnie gusnie joekoen jïjnje heannede lea vihkeles dej ovmessie ruvta-hammoej gaskem låtnoehtidh, jïh maaje dejtie smaave ruvtide nuhtjedh gosse edtja veelelaakan buerkiestidh mij heannede åenehks boelhkine.
Såemies jeerehtsh leah amma læjhkan daerpies olles lohkije tuhtjh daate akte-laaketje jïh ovrovne sjædta.
Baakoeh
ruvta
rute
gamtoe-hammoe
breddeformat
jalloe-hammoe
høydeformat
beerkeme-aksjovne
bergningsaksjon
jeatjah hammoeh
andre format
låtnoehtimmie
veksling
Kontekst
Kompetansemål
- Læreplan i samisk som førstespråk
- bruke faglige kunnskaper og begreper i samtaler om tekst og språk
- bruke ulike estetiske virkemidler og uttrykksformer i sammensatte tekster
- lese et representativt utvalg samtidstekster, skjønnlitteratur og sakprosa, og reflektere over innhold, form og formål
- skrive kreative tekster med bruk av ulike språklige virkemidler
- gjøre rede for et bredt register av språklige virkemidler og forklare hvilken funksjon de har
Inngår i
- Sørsamisk som førstespråk (Fag)