Vuesiehtimmie-tjaalege: Nihtieh kreeke-pryövenassh!
Daennie sæjrosne maahtah vuesiehtimmie-tjaalegem «Nihtieh kreeke-pryövenassh!» lohkedh. Vuesiehtimmie-tjaalege vuesehte guktie maahtah argumenteereles tjaalegh tjaeledh.
Nihtieh kreeke-pryövenassh!
Ikth jaepien, voerhtjen 24. biejjien, lea pryövenassh-kreeki biejjie. Veartenen kreekevaarjelimmie-åårganisasjovnh nænnoestamme daate akte gaske-nasjovnaale biejjie. Daejnie biejjine vaajtelieh jienebh almetjh aelkieh ussjedidh dejtie kreekide mah jeenjemes njåvtasuvvieh jïh eah maehtieh jïjtjemse vaarjelidh.
Gellie millijovnh kreekh laboratovrine geereldahkesne, gusnie njåvtasuvvieh baaktjes pryövenassigujmie. Ij naan kreekevaarjelimmie-laake gååvnesh mij maahta irhkemem heerredidh. Daesnie Nöörjesne gidtjh dotkeme aaj tjeakoes, guktie ibie åadtjoeh daejredh mij heannede.
Jïjnjesh utnieh pryövenassh kreekide leah maereles juktie dah leah almetji buaratjommesen gaavhtan. Dellie datne edtjh daejredh, dah jeanatjommes pryövenassh leah kosmetihken, reejneme-mehtien jïh plearoeh aati bïjre. Lissine, dle medisijnen pryövenassh fer muevies illedahkh vedtieh.
Almetji stööremes healsoe-dåeriesmoerh daan biejjien leah dah mah gohtjesuvvieh jieledevoete-skïemtjelassh. Dah leah skïemtjelassh mejtie åadtjobe juktie ibie bodtjehke-laakan jielieh. Mannasinie dotkijh edtjieh kreekh irhkedh juktie bådtjah gaavnedh skïemtjelassi vööste mah jïjtjene skåaltoe? Mijjieh byörebe buerebh mijjen jielede-viejsjieh jeatjahtehtedh. Ij mijjen naan reakta baajedh kanijnh, rööhtsh, bïenjh jïh jeatjah kreekh vaejviedidh mijjen gaavhtan!
P.Thoresen, Kreekevaarjelimmie Verdaelie
Baakoeh
kreeke-pryövenassh
dyreforsøk
kreekevaarjelimmie-åårganisasjovnh
dyrevernsorganisasjoner
gaske-nasjovnaale
internasjonal
geereldahkesne
innesperret
kreekevaarjelimmie-laake
dyrevernslov
reejneme-mehtie
rengjøringsmiddel
jieledevoete-skïemtjelassh
livsstilssykdommer
bodtjehke-laakan
sunt
jielede-viejsjieh
levevaner
Kontekst
Brukast i
Kompetansemål
- Læreplan i samisk som førstespråk
- lytte til og vise åpenhet for andres argumentasjon og bruke relevante og saklige argumenter i diskusjoner
- bruke kunnskap om retoriske appellformer i presentasjoner
- bruke faglige kunnskaper og begreper i samtaler om tekst og språk
- mestre ulike roller i samtaler, diskusjoner, dramatiseringer og presentasjoner
- gjøre rede for argumentasjonen i andres tekster og skrive egne argumenterende tekster
- lese et representativt utvalg samtidstekster, skjønnlitteratur og sakprosa, og reflektere over innhold, form og formål
Inngår i
- Sørsamisk som førstespråk (Fag)