Oppgåve: Drøfte
Gyhtjelassh tjaalegasse "Mov aahkan gåetie jïjnjh tjïehtjelh"
Daennie sæjrosne laavenjasse novellan bïjre "Mov aahkan gåetie jïjnjh tjïehtjelh".
Laavenjasse
Lohkh novellam "Mov aahkan gåetie jïjnjh tjïehtjelh " jïh vaestedh gyhtjelasside.
- Mij lea novellan teema?
- Novellan nomme lea "Mov aahkan gåetie jïjnjh tjïehtjelh". Maam datne vïenhth tjaelije sæjhta dejnie tihtelinie jiehtedh?
- Guktie vuajnoe novellesne? Manne- jallh dïhte-hammosne? Man åvteste tjaelije daam hammoem veeljeme vïenhth?
- Buerkesth åejvie-almetjidie.
- Buerkesth boelhketjem, gusnie gïerege-mierie.
- Buerkesth boelhketjem gusnie jarkelimmie-mierie.
- Mejnie byjresinie heannadimmie heannede?
- Buerkesth aktem boelhketjem gusnie tjoerh novellam toelhkestidh jïh linjaj gaskesne lohkedh.
- Naan ierielimmie novellesne?
- Tjaelieh åenehkslaakan dov mïelem novellan bïjre jïh buerkesth dov vuajnoem.
Kontekst
Kompetansemål
- Læreplan i samisk som førstespråk
- lese et representativt utvalg samtidstekster, skjønnlitteratur og sakprosa, og reflektere over innhold, form og formål
- skrive tekster med tema og fagterminologi tilpasset eget utdanningsprogram etter mønster fra ulike eksempeltekster
- tilpasse språk og uttrykksmåter til ulike skrivesituasjoner i skole, samfunn og arbeidsliv
- lese utvalgte tekster fra perioden etter 1995, sette dem inn i en kulturhistorisk sammenheng og reflektere over språk og innhold
- gjøre rede for et bredt register av språklige virkemidler og forklare hvilken funksjon de har
Inngår i
- Sørsamisk som førstespråk (Fag)