Marja Bål Nango
Marja Bål Nango (1988-) lea saemien tjiehpiedæjja jïh filme-darjoje. Gellie dan filmijste ovmessie filme-festivaaline vuesiehtamme gelline laantine. Marja filme-ööhpehtimmiem vaalteme skuvline Nordland Kunst- og filmfagskole jïh Høgskolen Lillehammerisnie gusnie linjam Film- jïh fjernsynsvitenskap veedtsi.
Jaepien 2011 festivaalesne Riddu Riđđu Nango jaepien tjiehpiedæjjine sjïdti. Jaepien 2015 baalhkam Skårungen åadtjoeji åenehks-filmeste Hilbes biigá. Nordnorsk filmsenter baalhkam Skårungen juaka.
Jeatjah baalhkah jïh nominasjovnh
- baalhkese Tromsøpalmen (2015) nomineradamme festivaalesne Tromsø International Film Festival (TIFF)
- baalhka svenske UR-prisen (2015)
- gahtjeme-programmesne meatan orreme åenehksfilme-festivaaline Grimstadesne jïh Nordisk Ungdoms Filmfestival
Filme «Halvt ditt og halvt datt»
Nangoen dokumentaare-filme «Halvt ditt og halvt datt» (2011) goerehte guktie gellien-kultuvrinie årrodh. Filmesne gihtjedimmieh almetjh ovmessie kultuvrijste. Filme gyhtjelassh digkede guktie
- Saemie maahta rovkijinie/daatjine pruvredh?
- Maaneme maahta bunaadem utnedh?
- Mah gïelh edtjebe gåetesne soptsestidh?
Vuartesjh boelhketjem filmen bïjre «Halvt ditt og halvt datt» Nrk:sne.
Ussjedh: Guktie gellien-kultuvrine årrodh? Mij buerie jïh nåake gellien-kultuvren fuelhkesne byjjenidh? (akte eejhtege rovkije/daatje jïh mubpie jeatjah kultuvreste)
Kontekst
Kompetansemål
- Læreplan i samisk som førstespråk
- lese og analysere tekster i ulike sjangere for å kunne ta stilling til spørsmål tekstene tar opp og verdier de representerer
- skrive kreative, informative og argumenterende tekster, utgreiinger, litterære tolkninger, drøftinger og andre resonnerende tekster
- analysere innhold og vurdere bruk av virkemidler i tekster hentet fra ulike digitale medier
Inngår i
- Film som læremiddel (Tema for NDLA film)
- Sørsamisk som førstespråk (Fag)