Kronihke
Kronihke akte plaerie-sjangere mij ussjedammes jïh edtja mijjem bïevnedh. Gellien aejkien tjaelije kronihkem tjaaleme goh akte digkiedimmie-lahtese.
Kronihke mahte seamma goh artihkele, men faageles sisvegem åtna. Kronihke gellie bielieh aktede aamhtesistie vuesehte. Hijven kronihke dellie lohkije dïjrem guarkoe jalts ij maam akt aamhtesen bïjre daejrieh. Kronihke edtja mijjem skreejredh akten aamhtesen bïjre ussjedidh jïh aamhtesem jieniebijstie bielijste vuejnedh.
Kronihkesne tjaelije maahta viehkie-dïrregh nuhtjedh goh ironije, speatjadimmie jïh guvvieh. Baakoe-veeljeme maahta mijjem bååhperostedh.
Kronihkh maehtebe plaerine jïh gaske-viermesne gaavnedh. Doh jeenemes kronihkh, mah åarjel-saemien gïelesne tjaaleme, maehtebe Saemiedigkien nedte-sæjrojne gaavnedh.
Baakoe
speatjadimmie
overdrivelse
Kontekst
Kompetansemål
- Læreplan i samisk som førstespråk
- lese og analysere tekster i ulike sjangere for å kunne ta stilling til spørsmål tekstene tar opp og verdier de representerer
- skrive kreative, informative og argumenterende tekster, utgreiinger, litterære tolkninger, drøftinger og andre resonnerende tekster
- analysere innhold og vurdere bruk av virkemidler i tekster hentet fra ulike digitale medier
- forklare argumentasjonen i sakprosatekster ved å bruke kunnskap om retorikk
Inngår i
- Sørsamisk som førstespråk (Fag)