oasit-registrerema-divat-vuoliduvvo-sakk_id_704096.html.xml
Ođđasit registrerema divat vuoliduvvo sakka ja birasprofiila nannejuvvo Omregistreringsavgifta vert kraftig redusert og miljøprofilen vert styrka - regjeringen.no - Ráđđehus árvala vuolidit ođđasit registrerema divada nuppi jagi maŋŋálaga. - Regjeringa gjer framlegg om å redusere omregistreringsavgifta for andre år på rad. Seammás mii bargat ain dan ovdii, ahte nannet biiladivadiid birasprofiilla, ruhtadanministtar Sigbjørn Johnsen dadjala. Samstundes held vi fram arbeidet med å styrkje miljøprofilen for bilavgiftene, seier finansminister Sigbjørn Johnsen. - Ráđđehus árvala vuolidit ođđasit registrerema divada nuppi jagi maŋŋálaga. Seammás mii bargat ain dan ovdii, ahte nannet biiladivadiid birasprofiilla, ruhtadanministtar Sigbjørn Johnsen dadjala. Omregistreringsavgifta vert redusert Regjeringa gjer framlegg om å redusere omregistreringsavgifta med ytterlegare 400 millionar kroner i 2013. Ođđasit registrerema divat vuoliduvvo Ráđđehus árvala vuolidit ođđasit registrerema divada vel 400 miljovnnain kruvnnuin 2013. 2012 ođđasit registrerema divat vuoliduvvui sullii 185 miljovnnain kruvnnuin. I 2012 vart omregistreringsavgifta redusert med om lag 185 millionar kroner. Divatmeriid vuolidit erenoamážit ealáhusfievrruid guovdu. Satsane vert særleg reduserte for næringskjøretøy. Daid vuoládus lea 40 proseantta, eará fievrruid divadiid fas vuolidit 12 proseanttain. For desse er reduksjonen på 40 prosent, medan ho vert redusert med 12 prosent for andre kjøretøy. Ealáhusfievrruid divadiid vuolideapmi mielddisbuktá, ahte ii šat nuge gánnet vuovdit fievrruid Norgga olggobealde. Reduksjonen av satsane for næringskjøretøy vil gjere det mindre lønsamt å omsetje kjøretøy utanfor Noreg. Vuoládusain geahpedit maiddái riikii buktojuvvon geavahuvvon biillaid gilvoovddu, jos buohtastahttá sullasaš geavahuvvon biillaiguin, mat ođđasit registrerejuvvojit riikka siste. Letta reduserer òg konkurranseføremona for importerte bruktbilar samanlikna med tilsvarande bruktbilar som vert omregistrert innanlands. Geardelunddot divada birasprofiila nannejuvvo Ráđđehus lea vehážiidda rievdadan geardelunddot divada, nu ahte dainna deattuhit eanet biilla birasiešvuođaid. Miljøprofilen i eingongsavgifta vert styrka Regjeringa har gradvis dreidd eingongsavgifta slik at den legg sterkare vekt på miljøeigenskapane til bilen. Divat dávista dál sihke máilmmiviidosaš ja báikkálaš nuoskkideami. Både global og lokal forureining er no adressert i avgifta. Rievdadusain leat geahpedan čielgasit ođđa personbiillaid CO2-luoitima. Omlegginga har bidrege til ein stor reduksjon av CO2-utslepp frå nye personbilar. Luoitin lei 177 g / km 2006 ja lea geahppánan nu ahte dat lea leamaš 130 g / km ođđajagemánu rájes gitta čakčamánnui 2012. Utsleppet er redusert frå 177 g / km i 2006 til 130 g / km i perioden januar til september 2012. Dat mielddisbuktá 27 proseantta geahppáneami. Dette er en reduksjon på 27 prosent. Ráđđehus árvala vuolidit nuoskkideami rájáid, mat váikkuhit divadii, nu ahte CO2-komponeanttas 130 g / km dahje eanet geahpeduvvo 5 g / km. Regjeringa gjer framlegg om å redusere innslagspunkta på 130 g / km eller høgare i CO2-komponenten med 5 g / km. Dasa lassin Ráđđehus árvala lasihit daid biillaid gessosa, mat nuoskkidit vuollái 110 g / km 50 kruvnnuin juohke g / km nammii, haddedivusteami lassin. I tillegg gjer regjeringa framlegg om å auke frådraget for bilar med utslepp under 110 g / km med 50 kroner per g / km utover prisjusteringa. Jos luoitin lea vuollái 50 g / km de lasihit gessosa 100 kruvnnuin juohke g / km nammii, haddedivusteami lassin. Frådraget for utslepp under 50 g / km vert auka med 100 kroner per g / km utover prisjusteringa. NOX-komponeantta árvalit lasihit 22 kruvnnos 35 kruvdnui juohke mg / km nammii, vai ain buorebut váldet vuhtii báikkálaš nuoskkideami. Ein foreslår å auke NOX-komponenten frå 22 til 35 kroner per mg / km for å ta ytterlegare omsyn til lokal forureining. Ráđđehus árvala, ahte go CO2- ja NOX- luoitimiid divat lea lassánan, de galgá vuolidit fievrruid mohtorbeavttu divada. Regjeringa gjer framlegg om at auka avgift på CO2- og NOX-utslepp vert motsvara av lågare avgift på motoreffekten til kjøretøya. Árvalit rievdadit buot divatmeriid sullii 13 proseantta duohtavuoládussan. Ein foreslår å redusere alle satsane med om lag 13 prosent reelt. Oktiibuot rievdadusat mielddisbuktet, ahte geardelunddot divada dássi bissu seammán oanehis áigodagas. Samla sett vil endringane innebere at nivået på eingongsavgifta held seg om lag uendra på kort sikt. Eanaš biilašlájaide bohtet unna rievdadusažat. For dei fleste biltypane inneber dette små endringar. Biillat, mat luitet hui unnán CO2 ja NOX ja biillat, maid beaktu lea allat, ávkkáiduvvet dattetge čielgasit rievdadusain. Bilar med særs låge CO2 og NOX-utslipp og bilar med høg effekt vil derimot kome godt ut av endringane. Biilaráhtomáksu Ráđđehus árvala lasihit biilaráhtomávssu 2 000 kruvnnos 2 500 kruvdnui juohke fivrui. Vrakpanten vert auka Regjeringa gjer framlegg om å auke vrakpanten frå 2 000 kroner til 2 500 kroner per kjøretøy. 2012 áigge biilaráhtomáksu lassánii 500 kruvnnuin. I 2012 auka vrakpanten med 500 kroner. Lassánan biilaráhtomáksu movttiidahttá buktit hilgojuvvon fievrruid dohkkehuvvon čohkkensajiide. Auka vrakpant styrkjer motivasjonen til å levere inn utrangerte kjøretøy til godkjende oppsamlingsplassar. Lassánan biilaráhtomávssu ruhtadit dan láhkai, ahte biilaráhtomáksodivat, mii gullá geardelunddot divadii, lassána 1 700 kruvnnos 2 000 kruvdnui juohke fievrrus. Den auka vrakpanten vert finansiert ved at vrakpantavgifta, som er ein del av eingongsavgifta, aukar frå 1 700 til 2 000 kroner per kjøretøy. Deaddojahkemávssu birasdifferensieren Árvaluvvo viiddidit divattabealla ođđa divatluohkáin, mii guoská lossa fievrruide, mat ollašuhttet EURO VI dahje garrasut gáibádusaid. Miljødifferensiering i vektårsavgifta Ein foreslår å utvide avgiftstabellen med ei ny avgiftsklasse for tunge kjøretøy som oppfyller EURO VI eller strengare. Máksomearit biddjojit 84 ja 252 kruvnno gaskii. Satsane vert sette til mellom 84 og 252 kroner. Dat mielddisbuktá, ahte lossa fievrrut, mat nuoskkidit unnán, ožžot vuolit deaddojahkemávssu. Dette inneber at tunge kjøretøy med låge utslepp av avgassar får redusert vektårsavgift.