index.php_kat_id=152_art_id=157.html.xml
Lær om: Lavvo Oahpa: Lávvu Vi tror at Gud Fader er vår Himmelske far, som har skapt oss og har kjent oss før vi ble født. Mii oskut ahte Ipmil áhčči lea min Almmálaš áhčči, guhte lea sivdnidan min ja lea dovdan min ovdal go mii riegádeimmet. Han vet alt om oss, om hva vi trenger, han er aldri langt borte fra oss, og han elsker oss. Son diehtá buot min birra, min dárbbuid birra, son ii leat goassege guhkkin eret mis, ja son ráhkista min. Kan alt være hellig, eller er det bare spesielle ting ? Sáhttá go buot leat bassi, vai leat go dušše dihto dávvirat bassi ? Himmelske fars navn er hellig, og skal være stort og hellig blant oss. Almmálaš áhči namma lea bassi, ja sáhttá leat stuoris ja bassi min gaskkas. Vi skal hedre Guds navn da som skal ha all ære og takk. Mii galgat árvvusatnit, sutnje galgá buot gudni ja giitosat. Han er allmektig og har gitt oss alt vi har. Son lea buotveagalaš ja lea midjiide addán buot, mii mis leat. Det er fort gjort at vi mennesker misbruker Guds navn - sier det uten å tenke over hva vi sier og hvorfor. Lea álki midjiide olbmuide geavahit Ipmila nama duššálažžan. Mii dadjat dan jurdilkeahttá maid dadjat ja manne. Guds navn skal være hellig. Ipmila namma galgá leat bassi. Jeg skal bruke Guds navn, men bare si " Gud " eller " Jesus " når jeg snakker med Gud, når jeg ber. Mun galggan gal Ipmila nama geavahit, muhto dajan “ Ipmil ” dahje “ Jesus ” dušše dalle go háleštan Ipmiliin, dalle go rohkadalan. I samiske tradisjon er navngiving viktig. Sámi árbevierus lea namabidjan dehálaš. I bunnen ligger en forestilling om at navnet er bærer av bestemte egenskaper. Boahtá dát oainnus ahte nammii čuvvot dihto iešvuođat. Det har vært en skikk å kalle opp barn etter slektninger med ønske om at dennes egenskap ble overføres til barnet. Lea leamaš dábálaš addit mánnái nama muhtun fuolkki maŋis. Dalle lei sávaldat ahte dán fuolkki iešvuođat galge čuovvut nama mielde mánnái. Kan du finne ut om noen i din familie er blitt oppkalt etter en slektning, og om dennes egenskaper har vært viktige i navnevalget ? Sáhtát go gávnnahit lea go giige du bearrašis ožžon namas fuolkki maŋis, ja leat go dán fuolkki iešvuođat leamaš dehálaččat nama válljemis ? Navnesøsken, gaimmezat, er ansett å stå i et slags rituelt slektskap. Gáimmežat leat iešalddis fulkkežat. Navnet blir et symbol på et usynlig bånd mellom dem. Namma šaddá govvan das, ahte sudno gaskkas lea oaidnemeahttun čanastat. Guds navn er hellig i seg selv, men vi ber i denne bønnen at det også må holdes hellig hos oss. Ipmila namma lea gal bassi iešalddis, muhto dán rohkosis mii rohkadallat ahte dat basuhuvvošii dáppe min luhtte ge. Hvordan skjer det ? Mo dat dáhpáhuvvá ? Det skjer når Guds ord læres klart og rent, og vi også lever etter det som Guds barn. Dat dáhpáhuvvá go Ipmila sátni oahpahuvvo buhttásit ja rievttuid, ja go mii ge eallit bassi eallingearddis Ipmila mánnán. Hjelp oss til det, kjære Far i himmelen. Veahkehivččet min dasa, ráhkis Ipmil Áhčči almmis ! Den som ikke lever og lærer etter Guds ord, han vanhelliger Guds navn. Muhto son guhte oahpaha ja eallá eará láhkai go Ipmila sátni oahpaha, eahpebasuha Ipmila nama min gaskkas. Bevar oss fra det, himmelske Far. Várjalivččet min das eret, almmálaš Áhčči !