The Department of Administrative Affairs

The Department of Administrative Affairs (Administrasjonsavdelingen) is a staff unit for the leadership of the Ministry. The Department assists the Ministry's leadership in co-ordination, development and management of the Ministry.

The goal of the Department is to contribute to ensuring that the Ministry's resources are utilised effectively and in line with the Ministry's goals and strategies.

As regards to services, departmental tasks include personnel administration, secretary services, computer systems operation and development, archive services, internal accounting and the procurement and maintenance of office fittings and equipment.

As regards to development generally, tasks encompass user support, long-term planning, computer technology, budgetary control, pay and personnel policy, human resources planning and training, management training and career development as well as organisational and working environment issues at the workplace.

Personalseksjonen (PERS)

Seksjonsleder: Avdelingsdirektør Håkon Tandstad Oppgaver Utvikling og oppfølging av felles personalpolitikk for FIN. Rådgivning i forbindelse med behandling av personalsaker i avdelingene. Administrative oppgaver på personalområdet. Brukeransvarlig for personaldatasystem og tidregistreringssystem. Planlegging og administrasjon av felles personal- og lederutviklingstiltak. Sekretariat for Arbeids- og samarbeidsutvalget. Helse, miljø og sikkerhet. Forhandlinger m.v. med fagforeningene i FIN. Profilering av FIN som arbeidsgiver. Personalpolitikk i underliggende etater.

Budsjett- og organisasjonsseksjonen (BORG)

Seksjonsleder: Avdelingsdirektør Paal Gjennestad Oppgaver: Samordning av Finansdepartementets fagbudsjett for departementet og underliggende institusjoner, økonomi- og regnskapssaker, samordning av departementets riksrevisjonssaker. Koordinering av fagdepartementets arbeid med høringssaker og r-notater. Ansvar for departementets interne økonomi, herunder budsjettering, regnskapsføring og økonomistyring. Samordning av departementets virksomhetsplanlegging og organisering. Ansvar for beredskapssaker og ulike oppgaver knyttet til fellesadministrasjon og løpende drift.

Dokumentasjons- og IT-seksjonen (DOIT)

Seksjonsleder: Avdelingsdirektør Jorunn Bødtker Oppgaver: Dokumentasjon og arkivfunksjon for hele departementet. Utvikling av intranett og IT-infrastrukturen i departementet. Koordinering av IT-spørsmål. Drift av felles IT-systemer.

Contact information

Department of Administrative Affairs

Telephone: +47 22 24 41 13
Fax: +47 22 24 27 16

Address

The Ministry of Finance
Department of Administrative Affairs
P.O. Box 8008 Dep
0030 Oslo
Norway

Last updated: 06.09.2011
Ministry of Finance

Contact information

Department of Administrative Affairs

Telephone: +47 22 24 41 13
Fax: +47 22 24 27 16

Address

The Ministry of Finance
Department of Administrative Affairs
P.O. Box 8008 Dep
0030 Oslo
Norway